Педагогам

Дыдактычная гульня “Кубікі бяспекі"

развернуть

Дыдактычная гульня “Кубікі бяспекі"


Мэта дыдактычнага дапаможніка: фарміраванне ў дзяцей ўсвядомленага і адказнага стаўлення да выканання правілаў бяспечных паводзінаў, а таксама развіццё дыялагічным маўлення і камунікатыўных навыкаў.
Задачы:
1. Узбагачаць, пашыраць і актывізаваць слоўнікавы запас па тэме асновы бяспекі жыццядзейнасці;
2. Развіваць уменне класіфікаваць і тлумачыць небяспечныя і бяспечныя сітуацыі, намаляваныя на малюнках.
3. Спрыяць развіццю маналагічнага і дыялагічным маўлення.
4. Развіваць разумовыя аперацыі, маўленчую памяць.
Адукацыйныя вобласці прымянення: пазнавальнае, маўленчае і сацыяльна-камунікатыўнае развіццё.
Ўзроставая катэгорыя: дзеці 4-7 гадоў.
Апісанне: дапаможнік "Кубікі бяспекі" - гэта набор кубікаў, якія па змесце аб'ядноўваюць камплект малюнкаў, неабходных для вывучэння тэмы па асновах бяспекі жыццядзейнасці. Кубікі прадстаўлены ў розных колерах. Колер кубіка пазначае назву задання для дзяцей, якое апісана ў метадычных рэкамендацыях да дыдактычнай гульні. У гульні прымаюць удзел ад 1 да 6 дзяцей. Дзецям прапануецца падкінуць кубік і назваць карцінку, якая выпала на верхняй мяжы кубіка: «кубік я кідаю і карцінку выбіраю». Пасля таго як дзеці называюць карцінку, яны выконваюць заданне для гэтага кубіка.
Кубікі сіняга колеру (2 штукі) - небяспечныя сітуацыі. На гранях кубікаў малюнкі небяспечных сітуацый: гуляць з запалкамі; браць лекі з хатняй аптэчкі; гуляць электрычнымі разеткамі; самастойна браць малаток і цвікі; спрабаваць на смак змесціва невядомых цюбікаў, слоічкаў, скрыначак; адкрываць дзверы незнаёмым людзям; калыхацца на арэлях стоячы; выходзіць і гуляць на балконе; купацца ў забароненых месцах для купання; гуляць на сметніку; катацца на крыгах; залазіць высока на дрэвы.
Кубікі зялёнага колеру (3 штукі) - небяспечныя прадметы. На гранях кубікаў намаляваныя небяспечныя прадметы: свечка, пральная машына, маланка, халадзільнік, кававарка, торт са свечкамі, чайнік, запалкі, іголка, сякера, лямпа, фен, феерверк, прас, швейная машына, нажніцы, ножоўка, вентылятар.
Кубік жоўтага колеру – месца, дзе можа адбыцца небяспечная сітуацыя. На гранях кубіка намаляваныя: дом, вуліца, дарога, лес, вадаём, незнаёмы чалавек.
Варыянты прымянення:
Варыянт № 1. Гульня з сінімі і зялёнымі кубікамі. Назаві і апішы небяспечную сітуацыю або прадмет.
Варыянт № 2. Гульня з сінімі і зялёнымі кубікамі. Прыдумай і назаві правіла бяспечнага паводзінаў у дадзенай сітуацыі, з дадзеным небяспечным прадметам.
Варыянт № 3. Гульня з жоўтым кубікам. Назаві і апішы небяспечныя і бяспечныя сітуацыі, якія могуць адбыцца ў гэтых месцах.
Дыдактычны дапаможнік «Кубікі бяспекі» дазваляе паспяхова вырашаць цэлы шэраг выхаваўча-адукацыйных задач: далучаць дашкольнікаў да каштоўнасці здароўя і здаровага ладу жыцця, спрыяць узбагачэнню ўяўленняў аб асновах бяспекі жыццядзейнасці, развіваць пазнавальныя інтарэсы.

свернуть

Дыдактычная гульня"Бяспека"

развернуть

Дыдактычная гульня"Бяспека" для дзяцей дашкольнага ўзросту


Задачы: пазнаёміць дзяцей з небяспечнымі сітуацыямі, якія могуць іх сустрэць на прагулцы, вуліцы, вадзе і г.д. фарміраваць у дзяцей уменне пазбягаць небяспечныя сітуацыі. Выхоўваць самастойнасць, кемлівасць. Гуляць могуць 2, 3, і больш дзяцей.


Правілы гульні: Дзецям раздаюцца вялікія карткі, у кожнай з якіх знаходзіцца пэўная сітуацыя. Напрыклад, на вадзе, у лесе, на вуліцы і г.д. у кожнай з картак ёсць 3 пустыя клеткі. Вядучы паказвае карткі з небяспечнай сітуацыяй, а гульцы павінны правільна раскласці гэтыя карткі па пустых клетках і растлумачыць, чаму так нельга рабіць. Выйграе той, хто правільна раскладзе карткі з небяспечнымі сітуацыямі і растлумачыць іх.

свернуть

РАСЦЁМ БЕЛАРУСАМI

развернуть

Пагаворым ў нашай рубрыцы  пра народныя гульні.

Народныя гульні - гэта яркі выраз народа, які ў іх грае, адлюстраванне этнасу і гісторыі яго развіцця.
На гульні можна паглядзець і з пункту гледжання педагогікі і псіхалогіі, як сродкі адукацыі і выхавання, выдатны спосаб развіць працэсы мышлення, эмацыйны складнік жыцця.

Падахвочваючы дзяцей да рухомай актыўнасці на прагулцы, у гульнях, мы працягваем ўмацоўваць здароўе дзяцей.
З дапамогай рухомых гульняў ствараць у дзяцей радасны настрой.
Але і праз народныя рухомыя гульні прывіваць любоў да роднага краю, да свайго горада, сяла, да сваіх традыцый і звычаяў.

 

Разгледзім ў нашай рубрыцы дзіцячы фальклор.

Цяжка знайсці больш каштоўны матэрыял па далучэнні дашкольнікаў да беларускай нацыянальнай культуры, чым дзіцячы фальклор і народныя гульні. Творы вуснай народнай творчасці змалку ўваходзяць у дзіцячае жыццё, праз нескладаныя сюжэты выхоўвае веру ў дабро, раскрывае маральна-этычныя погляды беларусаў, дае магчымасць прывіць любоў і павагу да роднага слова.

Спецыфічныя ўмовы двухмоўя патрабуюць асаблівай увагі да авалодання дзецьмі роднай беларускай мовай. Сітуацыя, калі дзеці адначасова чуюць і рускую і беларускую мовы, садзейнічае аднолькаваму ўзроўню іх ўспрымання, разумення.

свернуть

Дидактическая игра "Символы моей страны”

развернуть

Дидактическая игра по потреатическому воспитанию для воспитанников 4-5 лет 

"Символы моей страны”

Цель: формирование представлений у воспитанников о символах Беларуси как о ярких и уникальных элементах жизнедеятельности белорусского народа и его культуно-национальных ценностях; воспитывать интерес к символам Беларуси.

Материал: карточки с изображениями природных символов, встречающихся в жизни человека.

Ход игры: из предложенных карточек необходимо выбрать те, на которых отображены символы страны. Гуляющие за столом сидят по кругу, в центре которого лежат перевернутые карточки. По очереди каждый играя берет по одной карточке: если она подходит – карточка остается у играющего, если не подходит-кладет назад и перемешивает карточки. Игра продолжается до той поры, пока на столе не останется карточек с белорусскими символами. Победит тот, у кого будет наибольшее количество карточек.

свернуть